Магія танців

Магія танців


В малому залі Дрогобицького музичного коледжу імені В.Барвінського 12 листопада 2019 року відбувся концерт «Магія танців».

«У світі немає народу, який би не мав своєї танцювальної культури. Танець – одна з ранніх форм художньої творчості» – так розпочала розповідь про танці викладачка Оксана Рудавська.

Малюнки первісних людей (петрогліфи) демонструють: коли людина навчилась малювати, вона вже вміла танцювати. Первісний танець в історії людства займає особливе місце – він був багатофункціональним носієм змістових навантажень. Однією з форм існування первісної людини поставав танцювальний ритуал й саме життя первісної людини також проходило в танці. Вона танцювала, готуючись до полювання, за допомогою танців виховували підростаюче покоління (народне виховання). Найбільш зручною формою виконання танцю було коло, що мало символічний і магічний зміст, пов’язаний з культами Сонця та Місяця. Первісний танець є джерелом усіх існуючих нині видів хореографічного мистецтва.

В часи архаїки танець входив разом з поезією та музикою в хорову лірику Стародавньої Греції. В середні віки танці розвиваються у двох напрямках: професійні танцівники (жонглери, буффони, фігляри) і танці народних мас, які називали «розгульні», «бісівські», «завзяті». В Німеччині ці «божевільні» танці називали «пляски Св.Вітта», в Італії – «тарантела». В епоху Відродження функції танцю змінюються. Він стає засобом суспільної розваги та спілкування (бали, маскаради, вуличні та домашні свята). Танець перетворюється на самостійний вид мистецтва, а в кінці XVI на початку XVII століть стає престижною професією. Вершиною розвитку професійного танцю вважається виникнення класичного танцю, в перший половині XX століття за танцем була закріплена експресивна функція – виявлення емоцій, почуттів, настроїв, релігійних або навіть суспільних ідей. Танець допомагає людині стати творчою особистістю, краще зрозуміти власну культуру і культуру інших народів, розкрити свій творчий потенціал.

Розкривали свій творчий потенціал і виконавці фортепіанних дуетів, які проявили себе не тільки у виконанні музичних творів, але й як музикознавці-початківці, розповідаючи про композиторів та написання музичних творів.

Чуттєвістю, ліричністю наповнені вальси Ф.Шуберта у виконанні Клак Христини – Сеньків Ірини, у ритмі вальсу написана й «Застільна пісня» з опери «Травіата» Дж.Верді, яку виконав дует Поєдинцева Євгенія – Ковальчук Василина (кл.викл. Олександри Панкевич).

Вальси Й.Брамса – то чарівний ліризм, то енергія, то веселе завзяття, прозвучали у виконанні Бойко Катерини – Мальованик Людмили, Ляхович Яни – Мальованик Людмили, Ляхович Яни – Бойко Катерини (кл.викл. Надії Рудавської).

Музика «Італійської польки» С.Рахманінова разом з виконавцями Анастасією Макогон (учениці школи педагогічної практики) і її вчителькою Юлією Гошко теж захопила своєю чарівністю і перенесла слухачів на сонячний півострів.

Центральна Європа – вишукана мазурка Ф.Шопена № 14 звучала у виконанні Федоляк Юлії – Чердак Юлії, а поетичний «Меланхолійний вальс» М.Лисенка і запальний Угорський танець №5 – у виконанні Дідик Ірини – Янушевич Вероніки (кл.викл. Дарії Павлик).

Далі слухач в далекій Аргентині: пристрасне «Лібертанго», «танго свободи» А.П’яцолли – Царенська Валерія – Ярош Дмитро (кл. викл. Марини Бучковської).

Незабутнє враження подарував дует викладачів Олени Денис – Юлії Гошко феєричним Угорським танцем № 1 Й. Брамса.

Авторка проекту Марина Бучковська і викладачка Оксана Рудавська створили мультимедійну презентацію, поєднавши живопис, літературу, і музику.

Хочеться щиро подякувати організаторам і виконавцям та побажати подальших творчих звершень, нових оригінальних проектів.

Марина Бучковська,

викладачка ДМК імені В.Барвінського

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування