Сузір’я оперних шедеврів

Сузір’я оперних шедеврів


Історія розвитку оперного мистецтва свідчить про його великі потенційні можливості впливу на духовний світ людини, на пробудження міцних енергетичних ресурсів кожної особистості. Атмосферою неперевершеного свята оперних шедеврів, яке полонило свідомість та душу кожного слухача – професійного музиканта чи просто любителя музики, був пронизаний концерт «Сузір’я оперних шедеврів», котрий відбувся 09 квітня 2019 року в стінах Дрогобицького музичного коледжу імені В. Барвінського.

Координаторка та ведуча М. Бучковська змалювала завершену калейдоскопічну картину побутування цього жанру у фресках різностильових, різнохарактерних та завжди актуальних музичних номерів, збагативши їх цікавими і добре збалансованими фактами стосовно їх творців та самих монументальних полотен.

Вибір фортепіанного дуету як основного виконавського жанру на даному концерті додає йому своєрідної родзинки, тому що така інтерпретація оперних номерів завжди розкриває їх нові грані.

Важливо зауважити, що у програмі незримою канвою прослідковується тенденція до підвищення професіоналізму з одного боку, та залучення молодого покоління до світової музичної скарбниці, з іншого. Так, увазі слухачів було запропоноване виконання перлин світової музичної культури ученицями школи педагогічної практики Дрогобицького музичного коледжу імені В. Барвінського – Макогон Анастасії, Івановської Аліни, Кузняк Вікторії, Копичин Марії як у вигляді окремих фортепіанних дуетів (Хабанера з опери «Кармен» Ж. Бізе у виконанні дуету Кузняк В. та Копичин М. клас викладача О. Денис), так і в дружньому ансамблі зі студентами (Арія Дон-Жуана з опери «Дон Жуан» В. Моцарта у виконанні Івановської А. та Мирдич С. клас викладача Т. Ляш) та викладачами (Вальс з опери «Євгеній Онегін» П. Чайковського у виконанні Макогон А. та Гошко Ю. клас викладача Ю. Гошко).

Аранжування відомих оперних номерів для фортепіанних ансамблів (Увертюра до опери «Лючія ді Ламмермур» Г. Доніцеті, Мелодія з опери «Норма» В. Беліні, Мелодія з опери «Чарівний стрілець» К. Вебера, «Застільна» з опери «Травіата» Д. Верді, Увертюра до опери «Кармен» Ж. Бізе, Колискова Клари з опери «Поргі і Бесс» Д. Гершвіна) у виконанні студентів під керуванням викладачів відділу концкласу та камерного ансамблю (Бечкало М. та Маркович І. клас викладача Д. Павлик, Баран А. та Гавриляк Х клас викладача О. Панкевич, Платовського Д. та Гординяка В. клас викладача Н. Рудавської, Ісканіної С. та Ковальчук В. клас викладача О. Панкевич, Марчишин А. та Когут І. клас викладача М. Бучковської) в повній мірі розкривають найдрібніші стильові тонкощі, що повноцінно підкреслює основний задум організатора концерту – ознайомити слухачів з багатогранністю оперного жанру в його повноті.

Ще більшій єдності та цілісності калейдоскопічній картині сприяє вкраплення творчого елемента у вигляді фортепіанної імпровізації на тему Арії Наталки з опери «Наталка Полтавка» М. Лисенка Тустанівької Б. (клас викладача О. Фатільнікової) та вокально-інструментальних транскрипцій для бандури з голосом (Арія Оксани «Прилинь, прилинь» з опери «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака- Артемовського у виконанні Іваняк О. клас викладачів Н. Сторожук та Н. Цигилик-Чумак, Арія Насті з опери «Чудасія та й годі» Г. Жуковського у виконанні Бобер Х. клас викладачів Н. Сторожук та Н. Цигилик-Чумак).

Слухачі з великою цікавістю зустрічали виконавські інтерпретації світових оперних шедеврів різних епох, про що свідчили бурхливі оплески. В цілому, концерт пройшов в приємній та дружній атмосфері. Хочеться побажати подальших творчих звершень та наснаги виконавцям та їх наставникам – викладачам.

Оксана Рудавська,

викладач ДМК імені В. Барвінського

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування